Menestyksen mittaaminen

Onnittelut! Olet oppinut SEO:n perusteet ja osaat optimoida sivusi. Ennen kuin ryhdyt viimeiseen vaiheeseen, kiinnitä huomiota seuraavaan:

SEO on jatkuva prosessi. Vaikka asetat nyt kaiken oikein, suosittelemme seuraamaan trendejä verkossa mukauttaaksesi sivusi vastaavasti. Sivuoptimointi ei koskaan lopu, vaan se kuuluu sivun ylläpitoon. Kuten myös autosta tulee pitää huolta, niin sivuakin tulee päivittää ja kehittää.


Menestyksen mittaaminen tilastojen avulla

Webnode tarjoaa käyttöösi laajat kotisivun tilastot Premium Mini paketeista alkaen. Voit käyttää tilastoja seurataksesi trendejä, ymmärtääksesi kuinka usein sivuilla vieraillaan ja nähdäksesi kuinka vierailijat ovat sivullesi päässeet. Jos asetat SEO:n oikein, huomaat asteittaista kasvua kotisivun käynneissä pidemmällä ajanjaksolla (kuukausia). Muista, että SEO vaatii aikaa ja menestyksen saavuttamisessa voi kestää.

Siksi on tärkeää tarkastella tilastoja pidemmällä ajanjaksolla, eikä vain yksittäisinä päivinä. Jos haluat tutustua lyhyempään versioon tilastojen käytöstä, mene meidän blogi-sivulle.

Webnoden tilastojen avulla näet kuinka usein sivuillasi vieraillaan ja samalla suosituimmat sivusi, eli millä konkreettisilla sivuilla vieraillaan eniten. Sen lisäksi voit tutkia viittaavia sivuja ja selvittää, ovatko vierailijat löytäneet sivusi hakukonetuloksien vai jonkin yksittäisen sivun kautta.

Yllä olevassa kuvassa näkyy vasemmalla lähteiden alla viittaavan sivun tyyppi (suora liikenne, hakukoneet jne.) ja oikealla tietyn viittaavan sivun URL-osoitteen tiedot.

Kaaviossa näkyy kotisivun vierailijoiden trendi viimeisen 12 kuukauden aikana. Kuten näet, tässä esimerkissä trendi on ollut syyskuusta lähtien negatiivinen. Ehkä tämä sivu tarvitsee SEO-asetusten päivittämistä.

Yllä näet, kuinka usein vierailijat ovat avanneet tietyn sivun kotisivullasi viimeisen 12 kuukauden aikana. Trendi on negatiivinen.

Suosituimpien sivujen yleiskatsaus osoittaa, millä sivuillasi vieraillaan eniten ja mitkä sivuutetaan.

Mikäli Webnoden tilastot eivät riitä tarpeisiisi, suosittelemme käyttämään muita palveluita kuten Google Analytics. Löydät lisätietoja Hyödylliset linkit -sivulta.

Vinkki:

Jos olet jo rekisteröinyt sivusi Google Search Consolella saat lisätietoja sivusi toimintojen analysoinnista Googlelta. Älä hämmenny eroista Googlen ja meidän tilastojen numeroiden välillä. Eri työkalut mittaavat tilastoja eri tavalla.

Tärkeää on tilastojen trendi pidemmällä aikajaksolla. Trendin on oltava yhtenäinen käytetyistä työkaluista riippumatta.

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita